20. mai sendte Østlandssamarbeidet inn sitt høringsinnspill til finanskomiteen på Stortinget i forbindelse med revidert nasjonalbudsjett 2025....
Nyheter
Terje Riis-Johansen
Ytre InterCity er avgjørende for regional utvikling på Østlandet
Fylkeskommunene på Østlandet krever prioritering av ytre InterCity i Nasjonal transportplan. Siv Henriette Jacobsen, fylkesrådsleder i Viken...
Grønne transportkorridorer styrker næringslivets konkurransekraft
Er det mulig å oppnå ulike vekstmål samtidig som klimamålene nås? Dette diskuterte næringslivsledere, forskere og politikere foran en fullsatt sal...
Høy temperatur og ønsker om mer ungdomsmedvirkning
3. og 4. november møttes ØstsamUng til samling på Kongsvinger. Her var temaene blant annet ungdomsmedvirkning, internasjonalt ungdomsarbeid og...
Offensiv handlingsplan for Østlandssamarbeidet i 2022 vedtatt
Midt i høstmørke har Østlandssamarbeidets representantskap avholdt årets siste møte. På ærverdige Kongsvinger Festning ble ny handlingsplan og...
Fornøyd med at Stortingsflertallet også vil prioritere ytre InterCity
Pressemelding fra Østlandssamarbeidet etter Stortingets behandling av Nasjonal Transportplan 2022-33. Stortinget har nå behandlet forslaget til...
Kampen for dobbeltspor må fortsette
Er det realistisk å kjøre to tog i timen til de ytterste delene av tognettet rundt Stor-Oslo? Regjeringen la nylig fram sitt forslag til ny Nasjonal...
Fylkene i Østlandssamarbeidet ut mot regjeringens jernbanekutt
Fylkene i Østlandssamarbeidet (Oslo, Viken, Vestfold og Telemark og Innlandet) er skuffet over regjeringens manglende satsing på InterCity i forslag...
Brutte løfter og puslete ambisjoner
Pressemelding fra Østlandssamarbeidet vedr. regjeringens omtale av InterCity i Nasjonal transportplan 2022-33. Nasjonal transportplan med reduserte...