I et brev til Samferdselsdepartementet krever Østlandssamarbeidet kontinuitet og tempo både når det gjelder planlegging og utbygging av InterCity. Fylkeskommunene forutsetter også at Regjeringen i ny Nasjonal transportplan 2018-2029 legger frem en konkret fremdriftsplan for hele InterCity-utbyggingen med angivelse av årstall for planlagt bygging/ferdigstillelse av hver enkelt delstrekning. Her er brevet til departementet (PDF).
Nasjonal tenkning bremser satsing på grensekryssende korridorer, tema på konferanse i Oslo
Beslutningstakere og eksperter møttes i Oslo for å diskutere hvordan transportforbindelser på tvers av landegrenser i Nord-Europa kan styrkes....